Office 365 konfigurering iPhone

 

Konfigurer jobb- eller skolekontoer for e-post som bruker Office 365

Sett opp e-postkontoen din ved å bruke Outlook for iOS-appen som er tilgjengelig fra Apple Store, eller den innebygde e-postappen for iOS.

Bruke Outlook for iOS

Bruke den innebygde e-postappen for iOS

Merknad  Outlook for iOS krever iOS 8.0 eller høyere. Appens tilgjengelighet varierer avhengig av land, så du bør finne ut hva som er tilgjengelig i landet ditt. Hvis appen ikke er kompatibel med enheten din, kan du prøve å legge til e-postkontoen ved hjelp av den innebygde e-postappen som følger med enheten.

Se disse trinnene i en video.

  1. Last ned Outlook for iOS-appen fra Apple Store hvis du ikke har installert den ennå.

Hvis du allerede har installert den, åpner du den og trykker deretter Innstillinger > Legg til konto.

  1. Trykk Office 365 hvis du har en jobbkonto eller skolekonto i Office 365 for Business.

  1. Skriv inn den fullstendige e-postadressen, for eksempel This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., og passordet. Trykk deretter Logg på.

Tips!  Hvis du får melding om tidsavbrudd, kan passordet eller annen informasjon være feil. Skriv inn informasjonen på nytt, og prøv deretter igjen.

Merknad  Hvis du tidligere valgte Exchange for å sette opp kontoen, kan du få en melding om sikkerhetsoppgraderinger, og du må logge deg på igjen. Følg instruksjonene, og logg deg på med den fullstendige e-postadressen og passordet.

  1. Velg Ja for å gi appen tilgang til informasjonen. Outlook for iOS begynner å synkronisere.

  2. Trykk et av ikonene for å vise kalenderen, filer eller kontakter i appen.

  1. Hvis du vil lære mer om hvordan du bruker Outlook for iOS, trykker du Innstillinger > Hjelp. Du kan også se Vanlige spørsmål om Outlook for iOS og Android

Legge til enda en konto

  1. Du kan ha mer enn én e-postkonto i Outlook for iOS. Trykk Innstillinger > + Legg til konto.

  2. Gå tilbake til toppen av denne siden, og velg hvilken type konto du vil legge til.

Slett en konto

  1. Tapp Innstillinger.

  2. Trykk kontoen du vil slette.

  3. Velg Fjern konto, og velg deretter Fra enhet eller Fra enhet og eksterne data.

Se disse trinnene i en video.

  1. Trykk Innstillinger > E-post, kontakter, kalendere > Kontoer > Legg til konto > E-post.

  2. Trykk Exchange på siden Legg til konto.

  1. Skriv inn den fullstendige e-postadressen, for eksempel This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., og passordet. Velg deretter Neste.

  1. Som standard synkroniseres informasjon om e-post, kontakter og kalender. Trykk Lagre.

  2. Hvis du blir bedt om å opprette et passord, trykker du Fortsett og angir et numerisk passord. Hvis du blir bedt om det og ikke angir et passord, kan du ikke se kontoen på enheten. Du kan angi et passord senere under innstillingene.

Fungerer det ikke? Kontroller at du har skrevet inn riktig e-postadresse og passord, og prøv igjen. Du kan også forsøke å sette opp kontoen manuelt ved å følge trinnene i delen Sette opp IMAP- eller POP-e-postkontoer, men hvis du bruker denne metoden, vil bare e-posten bli lagt til, ikke kalenderen og kontaktene.

Du finner andre Office 365-ressurser for iOS under Se også nederst på denne siden.